bonjour, etant vraiment doue en anglais , je voudrais un coup de main pour trouver les regles du ELDAR WRAITHSEER de forgesworld et de mes les traduire sipossible, merci d'avance
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traduction dans la langue de moliere
lordofthedeath- Messages : 63
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traduction dans la langue de moliere
Thorondil- Messages : 1096
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Re: traduction dans la langue de moliere
HQ: An Eldar Wraithseer is a HQ choice for a Codex Eldar army, and
in order to include it, the force must also include at least one unit of
Wraithguard as well. The concerns and perceptions of the Wraithseer
are often far removed from the mortal plane, and as such they may
not command your army. This means they may not be used to fulfil the
mandatory HQ slot on a force organization chart (and therefore you must
always include another non-Wraithseer HQ selection in the army).
Choix QG pour le codex eldar, l'armée doit inclure une unité de Wraithguard (?) Peut pas commander ton armée, donc ils prend pas le choix QG obligatoire
Greater Spiritseer: A Wraithseer can guide the spirits of the dead. Any
Wraithlord or Wraithguard unit within 12" of the Wraithseer need not test
for Wraithsight. In addition thanks to the reality-piercing perceptions of the
Wraithseer, cover saves against its shooting attacks, or shooting attacks
carried out by Wraithguard or Wraithlords within 12" of the Wraithseer
are worsened by one (5+ becoming 6+, 6+ being ignored, etc)
Une unité de Wraithlord ou de Wraithguards à 12 pas ou moins n'a pas besoin de réaliser de tests de (?) Leurs sauvegarde de couverts (aux unités cités au dessus) à 12 pas ou moins augmentent leur sauvegarde de couvert de 1
Wraithspear: This massive, rune-etched spear allows the Wraithseer to
re-roll failed To Hit rolls in close combat, and always wounds models with
a Toughness value on a 2+.
Alors tu peux relancer tes jets pour toucher au CAC et tu blesses sur 2+ (je suis pas sur à 100%)
Wraithshield: These graven runes of protection and psychic field-matrixes
channel and reinforce the sprit-energy of the Wraithseer’s artificial body,
granting the Wraithseer a 5+ Invulnerable save.
Invul 5+
Wraithseer Powers: Wraithseers are Psykers who may use one Psychic
power per turn and may choose from one of the three Psychic powers
listed below each turn to use if they wish. These powers are used at the
beginning of the Eldar player’s turn. The Wraithseer is not required to
have line of sight to its target in order to use these powers
Ce sont des psychers qui peuvent utiliser un pouvoir/tour dans la liste de pouvoirs. Ils sont utilisés au début du tour eldar et n'ont pas besoin de ligne de vue pour les utiliser
Foreboding: The Wraithseer invokes the Eldar spirits to haunt the
minds of the enemy with whispering voices and dread. A single
enemy unit within 18" must take a Morale test at -1 to their
Leadership or immediately make a Fallback move (as if they had
failed a morale check - after this is done they may act normally).
Fearless units are immune to Foreboding.
Alors une unité énemie dans un rayon de 18pas fait un test de moral à -1 au command si réussite rien si échec elle fuit comme une unité normale en fuite. Sans peur empeche le pouvoir.
Enliven: The Wraithseer enlivens the Eldar spirit stones around
him, bringing them fresh vigour and life. A single Wraithlord or a
Wraithguard squad within 12" of the Wraithseer gains the Fleet
special rule for the rest of the turn
Une escouade de Wraithlord/guard dans 12 pas de rayon gagne la règle spéciale (flotte ?) pour le reste du tour.
Deliverance: The fates are protecting either the Wraithseer or his
charges. Choose a single Wraithlord or a Wraithguard squad within
6" of the Wraithseer (or the Wraithseer itself). If the model (or
models) is killed roll a D6. On a 6 they are not removed from play
but remain in place, with a single wound
Ca donne Will be back sur 6+ à ton escouade de Wraithlord/guard sur chaque mort (tu lances le dé directement à chaque mort) sachant que tu peux le faire que dans un rayon de 6 pas
La traduction est pas parfaite désolé c'est qu'un premier jet avec mes quelques compétences en anglais ^^"
in order to include it, the force must also include at least one unit of
Wraithguard as well. The concerns and perceptions of the Wraithseer
are often far removed from the mortal plane, and as such they may
not command your army. This means they may not be used to fulfil the
mandatory HQ slot on a force organization chart (and therefore you must
always include another non-Wraithseer HQ selection in the army).
Choix QG pour le codex eldar, l'armée doit inclure une unité de Wraithguard (?) Peut pas commander ton armée, donc ils prend pas le choix QG obligatoire
Greater Spiritseer: A Wraithseer can guide the spirits of the dead. Any
Wraithlord or Wraithguard unit within 12" of the Wraithseer need not test
for Wraithsight. In addition thanks to the reality-piercing perceptions of the
Wraithseer, cover saves against its shooting attacks, or shooting attacks
carried out by Wraithguard or Wraithlords within 12" of the Wraithseer
are worsened by one (5+ becoming 6+, 6+ being ignored, etc)
Une unité de Wraithlord ou de Wraithguards à 12 pas ou moins n'a pas besoin de réaliser de tests de (?) Leurs sauvegarde de couverts (aux unités cités au dessus) à 12 pas ou moins augmentent leur sauvegarde de couvert de 1
Wraithspear: This massive, rune-etched spear allows the Wraithseer to
re-roll failed To Hit rolls in close combat, and always wounds models with
a Toughness value on a 2+.
Alors tu peux relancer tes jets pour toucher au CAC et tu blesses sur 2+ (je suis pas sur à 100%)
Wraithshield: These graven runes of protection and psychic field-matrixes
channel and reinforce the sprit-energy of the Wraithseer’s artificial body,
granting the Wraithseer a 5+ Invulnerable save.
Invul 5+
Wraithseer Powers: Wraithseers are Psykers who may use one Psychic
power per turn and may choose from one of the three Psychic powers
listed below each turn to use if they wish. These powers are used at the
beginning of the Eldar player’s turn. The Wraithseer is not required to
have line of sight to its target in order to use these powers
Ce sont des psychers qui peuvent utiliser un pouvoir/tour dans la liste de pouvoirs. Ils sont utilisés au début du tour eldar et n'ont pas besoin de ligne de vue pour les utiliser
Foreboding: The Wraithseer invokes the Eldar spirits to haunt the
minds of the enemy with whispering voices and dread. A single
enemy unit within 18" must take a Morale test at -1 to their
Leadership or immediately make a Fallback move (as if they had
failed a morale check - after this is done they may act normally).
Fearless units are immune to Foreboding.
Alors une unité énemie dans un rayon de 18pas fait un test de moral à -1 au command si réussite rien si échec elle fuit comme une unité normale en fuite. Sans peur empeche le pouvoir.
Enliven: The Wraithseer enlivens the Eldar spirit stones around
him, bringing them fresh vigour and life. A single Wraithlord or a
Wraithguard squad within 12" of the Wraithseer gains the Fleet
special rule for the rest of the turn
Une escouade de Wraithlord/guard dans 12 pas de rayon gagne la règle spéciale (flotte ?) pour le reste du tour.
Deliverance: The fates are protecting either the Wraithseer or his
charges. Choose a single Wraithlord or a Wraithguard squad within
6" of the Wraithseer (or the Wraithseer itself). If the model (or
models) is killed roll a D6. On a 6 they are not removed from play
but remain in place, with a single wound
Ca donne Will be back sur 6+ à ton escouade de Wraithlord/guard sur chaque mort (tu lances le dé directement à chaque mort) sachant que tu peux le faire que dans un rayon de 6 pas
La traduction est pas parfaite désolé c'est qu'un premier jet avec mes quelques compétences en anglais ^^"
NecroBob- Messages : 2257
Date d'inscription : 28/09/2010
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- Message n°3
Re: traduction dans la langue de moliere
Thorondil a écrit:HQ: An Eldar Wraithseer is a HQ choice for a Codex Eldar army, and
in order to include it, the force must also include at least one unit of
Wraithguard as well. The concerns and perceptions of the Wraithseer
are often far removed from the mortal plane, and as such they may
not command your army. This means they may not be used to fulfil the
mandatory HQ slot on a force organization chart (and therefore you must
always include another non-Wraithseer HQ selection in the army).
Choix QG pour le codex eldar, l'armée doit inclure une unité de Wraithguard (?) Peut pas commander ton armée, donc ils prend pas le choix QG obligatoire
ne prend pas de choix de QG (pas seigneur de guerre non plus) mais t'oblige à prendre un autre QG qui ne doit pas être wraithseer.
Une unité de Wraithlord ou de Wraithguards à 12 pas ou moins n'a pas besoin de réaliser de tests de (il s'agit du jet de vue spirituelle p46 du codex eldar que je ne peux pas détailler ici) Leurs sauvegarde de couverts (aux unités cités au dessus) à 12 pas ou moins augmentent leur sauvegarde de couvert de 1
NecroBob- Messages : 2257
Date d'inscription : 28/09/2010
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- Message n°4
Re: traduction dans la langue de moliere
Ah oui et la rège spéciale "Fleet", ça veut dire course.
Tiamat- Admin
- Messages : 2915
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- Message n°5
Re: traduction dans la langue de moliere
Voila la traduction
HQ: An Eldar Wraithseer is a HQ choice for a Codex Eldar army, and
in order to include it, the force must also include at least one unit of
Wraithguard as well. The concerns and perceptions of the Wraithseer
are often far removed from the mortal plane, and as such they may
not command your army. This means they may not be used to fulfil the
mandatory HQ slot on a force organization chart (and therefore you must
always include another non-Wraithseer HQ selection in the army).
Prophète Fantôme : Le Prophète Fantôme est un choix QG pour le codex Eldar et l'armée doit inclure au moins une unité de Garde Fantôme. Le Prophète Fantôme ne peut pas commander ton armée et il ne compte pas dans le nombre de choix QG obligatoire.
Greater Spiritseer: A Wraithseer can guide the spirits of the dead. Any
Wraithlord or Wraithguard unit within 12" of the Wraithseer need not test
for Wraithsight. In addition thanks to the reality-piercing perceptions of the
Wraithseer, cover saves against its shooting attacks, or shooting attacks
carried out by Wraithguard or Wraithlords within 12" of the Wraithseer
are worsened by one (5+ becoming 6+, 6+ being ignored, etc)
Grand Spirite : Tous Seigneurs Fantôme ou toutes unités de Gardes Fantôme à 12 pas ou moins du Prophète Fantôme n'a pas besoin de réaliser de tests de Vue Spirituelle. De plus, les sauvegarde de couverts des cibles des Seigneurs Fantôme et des Gardes Fantôme à 12 pas ou moins voient leurs sauvegardes de couvert de réduite de 1 (5+ de vient 6+, 6+ est ignoré etc)
Wraithspear: This massive, rune-etched spear allows the Wraithseer to
re-roll failed To Hit rolls in close combat, and always wounds models with
a Toughness value on a 2+.
Lance Fantôme : La Lance fantôme permet de relancer les jets pour toucher au corps à corps et blesses toutes les figurines avec une valeur d'Endurance sur un 2+ (Outch...).
Wraithshield: These graven runes of protection and psychic field-matrixes
channel and reinforce the sprit-energy of the Wraithseer’s artificial body,
granting the Wraithseer a 5+ Invulnerable save.
Bouclier Fantôme : Le Bouclier Fantôme donne une sauvegarde Invulnérable de 5+
Wraithseer Powers: Wraithseers are Psykers who may use one Psychic
power per turn and may choose from one of the three Psychic powers
listed below each turn to use if they wish. These powers are used at the
beginning of the Eldar player’s turn. The Wraithseer is not required to
have line of sight to its target in order to use these powers
Pouvoirs de Prophète Fantôme : Les Prophète Fantôme sont des psykers qui peuvent utiliser un pouvoir par tour issus de la liste de trois pouvoirs ci dessous. Ils sont utilisés au début du tour Eldar et n'ont pas besoin de ligne de vue.
LISTE DES POUVOIRS
Foreboding: The Wraithseer invokes the Eldar spirits to haunt the
minds of the enemy with whispering voices and dread. A single
enemy unit within 18" must take a Morale test at -1 to their
Leadership or immediately make a Fallback move (as if they had
failed a morale check - after this is done they may act normally).
Fearless units are immune to Foreboding.
Foreboding : Cible une unité ennemie dans un rayon de 18 ps qui doit réussir test de moral à -1 ou s'enfuir comme si elle avait raté un test de moral. Ce pouvoir ne marche pas sur les unités Sans Peur.
Enliven: The Wraithseer enlivens the Eldar spirit stones around
him, bringing them fresh vigour and life. A single Wraithlord or a
Wraithguard squad within 12" of the Wraithseer gains the Fleet
special rule for the rest of the turn
Enliven : Cible un seul Seigneur Fantôme ou une unité de Garde Fantôme dans un rayon de 12 ps qui gagne la règle spéciale Course pour le reste du tour.
Deliverance: The fates are protecting either the Wraithseer or his
charges. Choose a single Wraithlord or a Wraithguard squad within
6" of the Wraithseer (or the Wraithseer itself). If the model (or
models) is killed roll a D6. On a 6 they are not removed from play
but remain in place, with a single wound
Deliverance : Cible un seul Seigneur Fantôme ou une unité de Garde Fantôme dans un rayon de 6 ps. Si le ou les figurine(s) sont tuées, lancez 1d6. Sur un 6, la figurines n'est pas retirée du jeu mais reste en place avec 1 PV.
HQ: An Eldar Wraithseer is a HQ choice for a Codex Eldar army, and
in order to include it, the force must also include at least one unit of
Wraithguard as well. The concerns and perceptions of the Wraithseer
are often far removed from the mortal plane, and as such they may
not command your army. This means they may not be used to fulfil the
mandatory HQ slot on a force organization chart (and therefore you must
always include another non-Wraithseer HQ selection in the army).
Prophète Fantôme : Le Prophète Fantôme est un choix QG pour le codex Eldar et l'armée doit inclure au moins une unité de Garde Fantôme. Le Prophète Fantôme ne peut pas commander ton armée et il ne compte pas dans le nombre de choix QG obligatoire.
Greater Spiritseer: A Wraithseer can guide the spirits of the dead. Any
Wraithlord or Wraithguard unit within 12" of the Wraithseer need not test
for Wraithsight. In addition thanks to the reality-piercing perceptions of the
Wraithseer, cover saves against its shooting attacks, or shooting attacks
carried out by Wraithguard or Wraithlords within 12" of the Wraithseer
are worsened by one (5+ becoming 6+, 6+ being ignored, etc)
Grand Spirite : Tous Seigneurs Fantôme ou toutes unités de Gardes Fantôme à 12 pas ou moins du Prophète Fantôme n'a pas besoin de réaliser de tests de Vue Spirituelle. De plus, les sauvegarde de couverts des cibles des Seigneurs Fantôme et des Gardes Fantôme à 12 pas ou moins voient leurs sauvegardes de couvert de réduite de 1 (5+ de vient 6+, 6+ est ignoré etc)
Wraithspear: This massive, rune-etched spear allows the Wraithseer to
re-roll failed To Hit rolls in close combat, and always wounds models with
a Toughness value on a 2+.
Lance Fantôme : La Lance fantôme permet de relancer les jets pour toucher au corps à corps et blesses toutes les figurines avec une valeur d'Endurance sur un 2+ (Outch...).
Wraithshield: These graven runes of protection and psychic field-matrixes
channel and reinforce the sprit-energy of the Wraithseer’s artificial body,
granting the Wraithseer a 5+ Invulnerable save.
Bouclier Fantôme : Le Bouclier Fantôme donne une sauvegarde Invulnérable de 5+
Wraithseer Powers: Wraithseers are Psykers who may use one Psychic
power per turn and may choose from one of the three Psychic powers
listed below each turn to use if they wish. These powers are used at the
beginning of the Eldar player’s turn. The Wraithseer is not required to
have line of sight to its target in order to use these powers
Pouvoirs de Prophète Fantôme : Les Prophète Fantôme sont des psykers qui peuvent utiliser un pouvoir par tour issus de la liste de trois pouvoirs ci dessous. Ils sont utilisés au début du tour Eldar et n'ont pas besoin de ligne de vue.
LISTE DES POUVOIRS
Foreboding: The Wraithseer invokes the Eldar spirits to haunt the
minds of the enemy with whispering voices and dread. A single
enemy unit within 18" must take a Morale test at -1 to their
Leadership or immediately make a Fallback move (as if they had
failed a morale check - after this is done they may act normally).
Fearless units are immune to Foreboding.
Foreboding : Cible une unité ennemie dans un rayon de 18 ps qui doit réussir test de moral à -1 ou s'enfuir comme si elle avait raté un test de moral. Ce pouvoir ne marche pas sur les unités Sans Peur.
Enliven: The Wraithseer enlivens the Eldar spirit stones around
him, bringing them fresh vigour and life. A single Wraithlord or a
Wraithguard squad within 12" of the Wraithseer gains the Fleet
special rule for the rest of the turn
Enliven : Cible un seul Seigneur Fantôme ou une unité de Garde Fantôme dans un rayon de 12 ps qui gagne la règle spéciale Course pour le reste du tour.
Deliverance: The fates are protecting either the Wraithseer or his
charges. Choose a single Wraithlord or a Wraithguard squad within
6" of the Wraithseer (or the Wraithseer itself). If the model (or
models) is killed roll a D6. On a 6 they are not removed from play
but remain in place, with a single wound
Deliverance : Cible un seul Seigneur Fantôme ou une unité de Garde Fantôme dans un rayon de 6 ps. Si le ou les figurine(s) sont tuées, lancez 1d6. Sur un 6, la figurines n'est pas retirée du jeu mais reste en place avec 1 PV.
lordofthedeath- Messages : 63
Date d'inscription : 10/11/2012
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Localisation : dax
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Re: traduction dans la langue de moliere
merci a tous pour ce complement
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